명품-비명품 브랜드 충성도 형성과정에 대한 비교연구: 인지적 경로와 감정적 경로의 영향력 비교를 중심으로
A Comparative Study on the Dual Path of Luxury-Non Luxury Brand Loyalty: Investigating the Relative Impact of Cognitive and Affective Path
상품학연구 |
28 |
4 |
2010 |
경영학
명품-비명품 브랜드 충성도 형성과정에 대한 비교연구: 인지적 경로와 감정적 경로의 영향력 비교를 중심으로
A Comparative Study on the Dual Path of Luxury-Non Luxury Brand Loyalty: Investigating the Relative Impact of Cognitive and Affective Path
상품학연구 |
28 |
4 |
2010 |
경영학
SPA(Speciality store retailer of Private label Apparel) 브랜드 구매경험이 브랜드 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Influence of SPA(Speciality store retailer of Private label Apparel)Brand Buying Experience on Brand Loyalty
고객만족경영연구 |
14 |
1 |
2012 |
경영학
재미유발(fun)광고가 브랜드 자산 형성에 미치는 영향
The Effects of Fun Advertising on Building Brand Equity
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
18 |
3 |
2010 |
사회과학
재미유발(fun)광고가 브랜드 자산 형성에 미치는 영향
The Effects of Fun Advertising on Building Brand Equity
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
18 |
3 |
2010 |
사회과학
통합적 마케팅커뮤니케이션 도구로써 온라인 브랜드 커뮤니티의 역할
A Study on the role of Online Brand Community as an IMC Tool
경영과 정보연구 |
29 |
4 |
2010 |
경영학
통합적 마케팅커뮤니케이션 도구로써 온라인 브랜드 커뮤니티의 역할
A Study on the role of Online Brand Community as an IMC Tool
경영과 정보연구 |
29 |
4 |
2010 |
경영학
An Examination of the Effects of Brand Awareness, Brand Familiarity, and Brand Image on Brand Trust: A Structural Model
구조방정식을 이용한 브랜드 인지, 브랜드 친숙도, 브랜드 이미지가 브랜드 신뢰에 미치는 영향 분석
관광연구 |
25 |
1 |
2010 |
관광학일반
An Examination of the Effects of Brand Awareness, Brand Familiarity, and Brand Image on Brand Trust: A Structural Model
구조방정식을 이용한 브랜드 인지, 브랜드 친숙도, 브랜드 이미지가 브랜드 신뢰에 미치는 영향 분석
관광연구 |
25 |
1 |
2010 |
관광학일반
가맹본부 정보의 Signaling 효과에 관한 탐색적 연구: 가맹점 예비 창업자를 중심으로
An Explorative Study on Franchise Signaling
유통경영학회지 |
14 |
4 |
2011 |
무역학
인터넷쇼핑 상황에서 보상프로그램이 브랜드충성도에 미치는 영향에 관한 연구
Effects of Reward Programs on Brand Loyalty in Online Shopping Contexts
아시아마케팅저널 |
14 |
2 |
2012 |
경영학
외식업체 문화마케팅이 브랜드 신뢰 및 충성도에 미치는 영향
he Effect of Foodservice Companies' Cultural Marketing on Reliability and Loyalty
관광연구 |
25 |
6 |
2011 |
관광학일반
소비경험이 브랜드 신뢰, 고객만족도, 재구매 의도에 미치는 영향 연구: 스타벅스 커피전문점을 중심으로
A Study of The Effects of Consumption Experiences on Brand Trust, Consumer Satisfaction, and Repurchase Intention: Focus on The Starbucks Coffee Shop
관광레저연구 |
24 |
4 |
2012 |
관광학
통합적 브랜드 진단 모델 개발을 위한 새로운 연구 : SK M&C B-AID(Brand Analytics In Dynamics) 모델을 중심으로
A new approach for developing an integrated brand diagnosis model : SK M&C B-AID (Brand Analytics In Dynamics) Model
광고학연구 |
22 |
7 |
2011 |
신문방송학
브랜드 개성 구성요인에 관한 실증연구: 중국 자동차 시장에서 현대, 혼다, 토요타의 비교
An Empirical Study of Brand Personality Dimensions: A Comparison of Hyundai, Honda, and Toyota in the Chinese Automobile Marketplace
국제지역연구 |
14 |
3 |
2010 |
지역학
브랜드 개성 구성요인에 관한 실증연구: 중국 자동차 시장에서 현대, 혼다, 토요타의 비교
An Empirical Study of Brand Personality Dimensions: A Comparison of Hyundai, Honda, and Toyota in the Chinese Automobile Marketplace
국제지역연구 |
14 |
3 |
2010 |
지역학
브랜드신뢰가 비유사확장제품 평가에 미치는 영향: 브랜드폭과 제품관여도를 중심으로
Influences of Parent Brand Trust on the Evaluation of Dissimilar Extensions: Focused on Product Involvement and Brand Breadth
소비자학연구 |
21 |
3 |
2010 |
경제학
브랜드신뢰가 비유사확장제품 평가에 미치는 영향: 브랜드폭과 제품관여도를 중심으로
Influences of Parent Brand Trust on the Evaluation of Dissimilar Extensions: Focused on Product Involvement and Brand Breadth
소비자학연구 |
21 |
3 |
2010 |
경제학
리콜의 유형이 기업과 브랜드 신뢰성에 미치는 영향 : 리콜의 자발성과 결함의 심각성을 중심으로
A Study on Influence Which the Patterns of Recall Have on Reliability of a Company and Its Brand : Centered on Recall’s Spontaneity and the Seriousness of Defects
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
리콜의 유형이 기업과 브랜드 신뢰성에 미치는 영향 : 리콜의 자발성과 결함의 심각성을 중심으로
A Study on Influence Which the Patterns of Recall Have on Reliability of a Company and Its Brand : Centered on Recall’s Spontaneity and the Seriousness of Defects
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
브랜드이미지가 브랜드 신뢰 및 고객만족에 미치는 영향 -의료서비스를 중심으로-
The Effects of Brand Image on Brand Trust and Customer Satisfaction in Healthcare Services
유통경영학회지 |
14 |
4 |
2011 |
무역학
브랜드 신뢰 요인이 소비자의 경제적, 사회적 충성행동에 미치는 영향과 정직성의 조절효과에 관한 연구
The Effects of Brand Trust Dimensions on Consumers' Economic and Social Loyalty Behavior
소비문화연구 |
15 |
2 |
2012 |
기타사회과학일반