교육과정중심측정에 의한 연산능력과 수학 학업성취간 상관에 대한 종단연구
A Longitudinal Study on the Relationship between an Ability of Calculation on Curriculum-Based Measurement and Academic Achievement in Mathematics
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
교육과정중심측정에 의한 연산능력과 수학 학업성취간 상관에 대한 종단연구
A Longitudinal Study on the Relationship between an Ability of Calculation on Curriculum-Based Measurement and Academic Achievement in Mathematics
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
한국과 미국의 학습장애 현황 비교를 통해 본 한국형 중재반응모델 제언
Suggestions for Korean RTI Model by Comparing Learning Disabilities Related Issues in the United States
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
3 |
2011 |
교육학
중재반응모형에서의 증거기반교수를 위한 읽기중재 효과 메타분석
Meta-Analysis of Reading Intervention for Evidence-Based Practice in RTI
학습장애연구 |
7 |
2 |
2010 |
교육학
중재반응모형에서의 증거기반교수를 위한 읽기중재 효과 메타분석
Meta-Analysis of Reading Intervention for Evidence-Based Practice in RTI
학습장애연구 |
7 |
2 |
2010 |
교육학
측정시간 차이에 따른 수학 CBM 검사 결과의 비교: 학습장애 선별 모형인 중재반응모형에서의 활용을 위하여
Comparing Math CBM Scores with Different Time Administrations: An Application of Response to Intervention
학습장애연구 |
9 |
2 |
2012 |
교육학
수학학습장애 진단을 위한 교육과정중심측정 진전도 기울기의 대안적 산출 방안 연구
An Alternative Way of Calculating Growth Rate in Curriculum based Measurement Math for Identifying Students with Learning Disabilities
특수교육학연구 |
45 |
3 |
2010 |
교육학
수학학습장애 진단을 위한 교육과정중심측정 진전도 기울기의 대안적 산출 방안 연구
An Alternative Way of Calculating Growth Rate in Curriculum based Measurement Math for Identifying Students with Learning Disabilities
특수교육학연구 |
45 |
3 |
2010 |
교육학
증거기반교수의 개념과 연구적 타당성에 관한 이론적 고찰
A Theoretical Review about Concepts and Research-validation of Evidence-Based Practice
특수아동교육연구 |
13 |
1 |
2011 |
교육학
증거기반 특수교육 실제에서 평가 조정의 의의와 원칙
The importance of assessment accommodations in the evidence-based special education practices
학습장애연구 |
7 |
2 |
2010 |
교육학
증거기반 특수교육 실제에서 평가 조정의 의의와 원칙
The importance of assessment accommodations in the evidence-based special education practices
학습장애연구 |
7 |
2 |
2010 |
교육학
중재반응모형을 활용한 읽기장애 위험군의 하위유형 분류 - 잠재성장계층분석을 중심으로 -
Classifying Multiple Subgroups of Students at Risk for Reading Disabilities within An RTI Framwork : An Application of Latent Growth Class Analysis
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
1 |
2011 |
교육학
중재반응모형을 활용한 수학 학습장애 위험군의 하위유형 분류 가능성 탐색 - 잠재성장계층분석을 중심으로 -
An Application of Latent Growth Class Analysis for Identifying Students at Risk for Math
특수아동교육연구 |
13 |
2 |
2011 |
교육학
중재반응모형 활용을 위한 음운인식과 유창성검사 간의 기울기 타당화 연구 - 잠재성장모형을 중심으로 -
An Examination of Validating the Growth Rates for Phonological Awareness and Fluency within an Response to Intervention: An Application of Latent Growth Modeling
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
중재반응모형 활용을 위한 음운인식과 유창성검사 간의 기울기 타당화 연구 - 잠재성장모형을 중심으로 -
An Examination of Validating the Growth Rates for Phonological Awareness and Fluency within an Response to Intervention: An Application of Latent Growth Modeling
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
중재반응모형을 활용한 연산장애 출현율 조사 방안 탐색
Estimating Prevalence of Math Disabilities with an Response to Intervention Framework
학습장애연구 |
7 |
3 |
2010 |
교육학
중재반응모형을 활용한 연산장애 출현율 조사 방안 탐색
Estimating Prevalence of Math Disabilities with an Response to Intervention Framework
학습장애연구 |
7 |
3 |
2010 |
교육학
초등학생용 학습장애 자가진단 선별척도 타당화
Validation of the「Screening checklist for students with learning difficulties」
아시아교육연구 |
13 |
1 |
2012 |
교육학
학습장애와 뇌 기반 교육: 뇌 영상기법을 활용한 읽기 중재 효과성 연구의 동향과 과제
Brain-based education and learning disabilities: Review of neuroimaging studies on effects of reading intervention
교육심리연구 |
25 |
1 |
2011 |
교육학
중재반응모형 활용을 위한 교육과정중심측정의 진전도 신뢰도 산출 방안 탐색 -잠재성장모형을 중심으로-
An Application of Latent Growth Modeling for Measuring the Reliability of Curriculum-Based Measurement in Line with Response to Intervention Model
특수교육학연구 |
44 |
4 |
2010 |
교육학
중재반응모형 활용을 위한 교육과정중심측정의 진전도 신뢰도 산출 방안 탐색 -잠재성장모형을 중심으로-
An Application of Latent Growth Modeling for Measuring the Reliability of Curriculum-Based Measurement in Line with Response to Intervention Model
특수교육학연구 |
44 |
4 |
2010 |
교육학
초등학교 1학년 수학학습장애 위험군 학생과 비장애 학생들의 학업적 자기효능감에 대한 비교
A Comparison of Academic Self-Efficacy in First Graders without Disabilities and Graders Who Are at Risk for Mathematics
특수교육학연구 |
46 |
4 |
2012 |
교육학
수학 기술 중재 효과성 연구의 동향과 과제: 뇌 영상기법을 중심으로
Trends and perspectives in studies on effectiveness of intervention to mathematical skills: Using neuroimaging techniques
교육심리연구 |
25 |
3 |
2011 |
교육학
수학학습장애 진단을 위한 웹기반 중재반응모델 진단ㆍ평가 시스템 개발
Development Web Based Response to Intervention Diagnosis-Evaluation Model for Diagnosing Mathematics Learning Disabilities
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
3 |
2011 |
교육학
수학 학습곤란 아동의 연산능력 향상과 학습장애 위험학생의 선별을 위한 학교기반 중재반응모델 개발에 대한 연구
A Study on Developing School Based Response to Intervention(RTI) Model for Children with Mathematical Leaming Difficulties and Disabilities
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
1 |
2011 |
교육학
중재반응 모델 실행을 위한 초등수학 중재연구의 실제 분석
Analysis of Elementary Mathematics Intervention Studies for Response-To-Intervention(RTI) Implementation
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
4 |
2010 |
교육학
중재반응 모델 실행을 위한 초등수학 중재연구의 실제 분석
Analysis of Elementary Mathematics Intervention Studies for Response-To-Intervention(RTI) Implementation
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
4 |
2010 |
교육학
학습장애 위험이 있는 유아(幼兒)의 조기진단 및 중재 방안 탐색을 위한 시안 - 중재반응모형을 중심으로 -
An Early Intervening System for Young Children-At-Risk for Learning Disabilities - with Response to Intervention -
교육종합연구 |
10 |
3 |
2012 |
교육학
중재반응모형 활용을 위한 수학 CBM 검사의 신뢰도 및 예측 타당도 검사
Examining Reliability and Predictive Validity of CBM Math for Response to Intervention Models
학습장애연구 |
9 |
1 |
2012 |
교육학
초등학교 1학년 수학학습장애 위험아동을 위한 중재반응모형의 적용 가능성 탐색
Effect of Response-to-Intervention on Elementary School Students at Risk for Mathematics Learning Disabilities
학습장애연구 |
9 |
2 |
2012 |
교육학
중재반응모형에 의한 수학학습장애학생의 선별 과정
Screening of Children with Math Learning Disabilities by Response to Intervention
특수교육연구 |
17 |
2 |
2010 |
특수교육
중재반응모형에 의한 수학학습장애학생의 선별 과정
Screening of Children with Math Learning Disabilities by Response to Intervention
특수교육연구 |
17 |
2 |
2010 |
특수교육