원불교 ‘마음공부’ 본질에 관한 서설(敍說)(Ⅰ)
An Explanation on a Nature of ‘Mind-Practice’in Won-Buddhism(Ⅰ)
원불교사상과 종교문화 |
44 |
2010 |
원불교학
원불교 ‘마음공부’ 본질에 관한 서설(敍說)(Ⅰ)
An Explanation on a Nature of ‘Mind-Practice’in Won-Buddhism(Ⅰ)
원불교사상과 종교문화 |
|
44 |
2010 |
원불교학
담론분석과 정치경제학의 조우 가능성에 대한 탐색적 연구 커뮤니케이션 질적 연구방법론의 몇 가지 논점을 중심으로
Articulating the discourse analysis with the political economy Focusing on the issues and perspectives of qualitative methodological considerations in communication studies
언론과 사회 |
18 |
4 |
2010 |
신문방송학
담론분석과 정치경제학의 조우 가능성에 대한 탐색적 연구 커뮤니케이션 질적 연구방법론의 몇 가지 논점을 중심으로
Articulating the discourse analysis with the political economy Focusing on the issues and perspectives of qualitative methodological considerations in communication studies
언론과 사회 |
18 |
4 |
2010 |
신문방송학
湛軒 洪大容의 性理學的 見解 小考
Some thoughts on Confucian views of Damheon Hong Daeyong
漢文古典硏究 |
24 |
1 |
2012 |
한국어와문학
정약용 경학사상의 인식론적 전환과 근대 서구과학정신
An Epistemological Shift and Its Modern Scientific Ethos in the Kyunghak Thought of Chung Yak Yong
담론201 |
14 |
2 |
2011 |
사회학
제1장 북한문제의 성격과 한국 통일전략의 방향 - 인식의 코페르니쿠스적 대전환 -
The True Nature of the North Korea's Nuclear Development and ROK's New North Korea Policy
통일전략 |
10 |
3 |
2010 |
북한정치/통일
제1장 북한문제의 성격과 한국 통일전략의 방향 - 인식의 코페르니쿠스적 대전환 -
The True Nature of the North Korea's Nuclear Development and ROK's New North Korea Policy
통일전략 |
10 |
3 |
2010 |
북한정치/통일
The Histories of the Mathematical Concepts of Infinity and Limit in a Three-fold Role
세 가지 역할과 관련된 무한과 극한의 수학사
수학교육학연구 |
20 |
3 |
2010 |
수학교육학
The Histories of the Mathematical Concepts of Infinity and Limit in a Three-fold Role
세 가지 역할과 관련된 무한과 극한의 수학사
수학교육학연구 |
20 |
3 |
2010 |
수학교육학
타자의 현전과 언어 ― 「타자성에 대한 해석과 언어의 역할」에 대한 논평
Presence of the Other and Language ― Critique on "Interpretation on the alterity and role of the language"
대동철학 |
57 |
2011 |
철학
모순과 구별의 문답법: 소크라테스의 논박
Die Dialektik der Kontradiktion und Unterscheidung ― Elenchos des Sokrates
대동철학 |
53 |
2010 |
철학
모순과 구별의 문답법: 소크라테스의 논박
Die Dialektik der Kontradiktion und Unterscheidung ― Elenchos des Sokrates
대동철학 |
|
53 |
2010 |
철학
문학적 유토피아와 철학적 상상력
Literary Utopia and Philosophical Imagination
비교문학 |
55 |
2011 |
인문학
발명영재의 개념 요소 고찰: 기술의 인식론적 관점에서
A Conceptual Investigation on the Inventively Gifted: With Epistemological Perspective
한국실과교육학회지 |
25 |
3 |
2012 |
교육학
『아들과 연인』에 나타난 갈등의 문제 -형이상학과 인식론을 중심으로-
The Problem of Conflicts in Sons and Lovers -in the study of metaphysics and epistemology-
외국학연구 |
19 |
2012 |
기타인문학
‘마음인문학(Mind Humanities)’의 과제와 전망
Issues and Prospect of the Mind Humanities
원불교사상과 종교문화 |
45 |
2010 |
원불교학
‘마음인문학(Mind Humanities)’의 과제와 전망
Issues and Prospect of the Mind Humanities
원불교사상과 종교문화 |
|
45 |
2010 |
원불교학
기호학에서의 도식 개념에 관하여 - 서사도식, 정념도식, 긴장도식을 중심으로
Les concepts de schéma en sémiotique - schéma narratif, schéma passionnel, schéma tensionnel
불어불문학연구 |
88 |
2011 |
프랑스어와문학
글로벌 디아스포라학의 체계화
Systematization of Global Diaspora Studies
한국동북아논총 |
17 |
2 |
2012 |
사회과학일반
삼위일체론에 대한 과정신학의 반응들
Some Responses of Process Theology to the Doctrine of the Trinity
한국조직신학논총 |
27 |
2010 |
조직신학
삼위일체론에 대한 과정신학의 반응들
Some Responses of Process Theology to the Doctrine of the Trinity
한국조직신학논총 |
|
27 |
2010 |
조직신학
구성주의적 학습을 위한 토론 수업
Debate Education for Constructivistic Learning
인문사회과학연구 |
28 |
2010 |
학제간연구
구성주의적 학습을 위한 토론 수업
Debate Education for Constructivistic Learning
인문사회과학연구 |
|
28 |
2010 |
학제간연구
중세 적대적 유대 정서에 대한 문화사회학적 연구
A Cultural Sociological Approach to the Late Medieval Anti-Semitism
중앙사론 |
32 |
2010 |
역사학
중세 적대적 유대 정서에 대한 문화사회학적 연구
A Cultural Sociological Approach to the Late Medieval Anti-Semitism
중앙사론 |
32 |
|
2010 |
역사학
내재적 삼위일체와 경륜적 삼위일체와의 관계에 대한 칼 바르트의 상호상응의 입장에 관한 비판적 고찰
A Critical Analysis of Karl Barth's Position of Mutual Correspondence on the Immanent-Economic Trinity Relation
장신논단 |
37 |
2010 |
기독교신학
내재적 삼위일체와 경륜적 삼위일체와의 관계에 대한 칼 바르트의 상호상응의 입장에 관한 비판적 고찰
A Critical Analysis of Karl Barth's Position of Mutual Correspondence on the Immanent-Economic Trinity Relation
장신논단 |
|
37 |
2010 |
기독교신학
대학의 문학교육에서 교수학의 위상 -프랑스의 이론을 중심으로
Le statut de la didactique dans l'enseignement littéraire universitaire : au sujet des théories françaises
프랑스어문교육 |
37 |
2011 |
프랑스어와문학
SF영화에 나타난 인식론적 가상공간에 관한 연구
A Study on the Epistemological Virtual Space Appearing in the SF Films
Journal of Integrated Design Research |
10 |
1 |
2011 |
기타디자인
내재주의인가 외재주의인가 - 스토아학파와 아카데미아 회의주의의 논쟁을 중심으로 -
Internalism or externalism? - as regards debates between the Stoics and the Academic sceptics -
동서철학연구 |
58 |
2010 |
철학
내재주의인가 외재주의인가 - 스토아학파와 아카데미아 회의주의의 논쟁을 중심으로 -
Internalism or externalism? - as regards debates between the Stoics and the Academic sceptics -
동서철학연구 |
|
58 |
2010 |
철학
의암 손병희의 ‘이신환성’에 나타난 철학적 의미
What Does the 'Transforming of the Body to the Nature' Mean Philosophically for Uiam(義菴) Son Byunghi(孫秉熙)?
동학학보 |
24 |
2012 |
역사학
고대 중국 미학의 인식론 시론(試論) –도가의 심미 이론의 역사발전과정을 중심으로–
An Systemic Conceptions in the Ancient Chinese Aesthetics Epistemololgy - On Historic Developments of Daojia Aesthetics Concepts -
도교문화연구 |
33 |
2010 |
종교학
고대 중국 미학의 인식론 시론(試論) –도가의 심미 이론의 역사발전과정을 중심으로–
An Systemic Conceptions in the Ancient Chinese Aesthetics Epistemololgy - On Historic Developments of Daojia Aesthetics Concepts -
도교문화연구 |
|
33 |
2010 |
종교학
보르헤스 언어적 세계관과 영화《메멘토》-기억과 망각을 중심으로-
El mundo literario de palabras y Borges y la película Memento - Un análisis de la memoria y el olvido -
중남미연구 |
31 |
1 |
2012 |
지역학
문학교수학의 대상과 근본 문제
Les objets et les questions élémentaires de la didactique de la littérature
프랑스어문교육 |
38 |
2011 |
프랑스어와문학
포스트모더니즘적 교육 및 인성학적 차원에서 본 한국 통합교육이 가지는 교육적 의미 -법적 및 제도적 내용과 연구논문을 중심으로-
The Educational Contents on Korean Inclusion Based on the Postmoderism and Anthropological View Points -In thekorean Law & political background, Precedent Studies related to Inclusive Education-
유아특수교육연구 |
10 |
2 |
2010 |
교육학
포스트모더니즘적 교육 및 인성학적 차원에서 본 한국 통합교육이 가지는 교육적 의미 -법적 및 제도적 내용과 연구논문을 중심으로-
The Educational Contents on Korean Inclusion Based on the Postmoderism and Anthropological View Points -In thekorean Law & political background, Precedent Studies related to Inclusive Education-
유아특수교육연구 |
10 |
2 |
2010 |
교육학
한국 다문화주의 담론의 문제점에 관한 고찰
A Review on the Problems of Korean Discourse on Multiculturalism
코기토 |
69 |
2011 |
기타인문학
칸트의 인식론적 이원론에 대한 헤겔의 비판
Hegels Kritik am erkenntnistheoretischen Dualismus von Kant
헤겔연구 |
29 |
2011 |
철학
건축과 철학의 인식론적 논의에 관한 연구
A Study on Epistemological Critique between Philosophy and Architecture
한국실내디자인학회 논문집 |
21 |
1 |
2012 |
디자인
Polskie czasowniki wnioskowania – stan badań, hipotezy i perspektywy
Polish verbs of inference – the state of research, hypotheses and perspectives
슬라브어 연구 |
17 |
1 |
2012 |
러시아어와문학
John Dewey의 인식론에 나타난 지식의 연속성과 교육
Continuity of Knowledge and Education in John Dewey's Epistemology
인문학논총 |
15 |
3 |
2010 |
기타인문학
John Dewey의 인식론에 나타난 지식의 연속성과 교육
Continuity of Knowledge and Education in John Dewey's Epistemology
인문학논총 |
15 |
3 |
2010 |
기타인문학
장자의 인식론에서 상대주의의 타당성 검토
Evaluation of the Validity of Relativism in Zhuangzi's Epistemology
대동철학 |
54 |
2011 |
철학
莊子思想中對「道」之認知問題
A study on Zhuangzi's Concept of Tao
도교문화연구 |
33 |
2010 |
종교학
莊子思想中對「道」之認知問題
A study on Zhuangzi's Concept of Tao
도교문화연구 |
|
33 |
2010 |
종교학
국제관계 연구의 인식론: 웬트의 과학적 실재론에 대한 메타이론적 고찰
Epistemologies in the Study of International Relations: A Meta-Theory of Alexander Wendt's Scientific Realism
국제정치논총 |
50 |
2 |
2010 |
정치외교학
국제관계 연구의 인식론: 웬트의 과학적 실재론에 대한 메타이론적 고찰
Epistemologies in the Study of International Relations: A Meta-Theory of Alexander Wendt's Scientific Realism
국제정치논총 |
50 |
2 |
2010 |
정치외교학
Revisited, an Epistemological Meaning of Praxis of Liberation Theology
해방신학의실천이론의인식론적의미에 관한 재고찰
한국조직신학논총 |
31 |
2011 |
조직신학
체육학의 인과적 지식 정당화 가능성
Possibility of justification in causal knowledge of physical education
움직임의 철학 : 한국체육철학회지 |
19 |
2 |
2011 |
체육
플라톤의 ‘이데아의 가설’. 번역과 해석의 문제
Platons Hypothesis der Ideen ― Zur Uebersetzung und Interpretation
대동철학 |
54 |
2011 |
철학
플라톤 넘어서기 -토마스 아퀴나스의 '플라톤주의자' 아우구스티누스 수용-
Thomas d’Aquin et la théorie platonicienne de la connaissance
철학논집 |
27 |
2011 |
철학
일상인지연구의 인식론적 전제에 관한 고찰
An Inquiry into Epistemological Premises in the Studies of Everyday Cognition
초등교육연구 |
24 |
1 |
2011 |
교육학
학습자의 인식론적 신념: 이론적 쟁점과 교육적 의미 탐색
Students' Epistemological Beliefs: Theoretical Issues and Pedagogical Implications
교육심리연구 |
26 |
1 |
2012 |
교육학
원효 ‘인식론’의 교육학적 함의 :「판비량론」8절을 중심으로
The Educational Implication of Won hyo(元曉)'s Epistemology
도덕교육연구 |
24 |
2 |
2012 |
교육학
대승기신론소․별기에 나타난 인식론의 유아교육적 의미 연구Ⅰ - 앎의 근원과 본질을 중심으로 -
A Study on Taeseung Kieshin non So․Byelkie in Epistemological Perspective of Early Childhood Education - Focused on the Sources of Knowledge and the Natures of Knowledge on Objects -
한국영유아보육학 |
71 |
2012 |
사회복지학
우리가 사는 세상이 가상현실이 아닌 거의 확실한 이유
Why it is almost certain that we do not live in a simulation
철학논총 |
65 |
3 |
2011 |
철학