문법

연구분야 : A090100 인문학 > 언어학 > 언어이론

클래스 : 기준/규칙
언어/문자

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.4383

STNet ID : 1000351

한자 : 文法
영어 : grammar
독일어 : Grammatik
프랑스어 : grammaire
중국어 : 语法

e02-03 기준/규칙

e03-01 언어/문자

언어(학)구분

문자체계

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

C:공통속성

hasSubject (주제)

 

e03-01 언어/문자 언어/문자

언어 () [ 言語 ]

S:동의

UF (비우선어)

 

 

문법 규범 [ 文法規範 ]

UF (비우선어)

 

 

문법 규칙

B2:전체

isComponentOf (전체-정체성유지)

 

d01-03 분과학문 분과학문

칠자유학과 [ 七自由學科 ]

N1:종류

hasKind (종류)

 

E03 언어/각국어 언어/각국어

영문법 [ 英文法 ]

hasKind (종류)

 

 

역사 문법 [ 歷史文法 ]

hasKind (종류)

 

e03-01 언어/문자 언어/문자

비교 문법 [ 比較文法 ]

hasKind (종류)

 

e03-01 언어/문자 언어/문자

복수 형태 () [ 複數形態 ]

hasKind (종류)

 

 

러시아어 문법 [ --語文法 ]

hasKind (종류)

 

e03-01 언어/문자 언어/문자

인칭 () [ 人稱 ]

hasKind (종류)

 

e02-03 기준/규칙 기준/규칙
e02-03 기준/규칙 / e03-01 언어/문자 언어/문자

음운 규칙 [ 音韻規則 ]

hasKind (종류)

 

e03-01 언어/문자 언어/문자

러시아어 전통 문법 [ --傳統文法 ]

hasKind (종류)

 

e02-03 기준/규칙 기준/규칙
e02-03 기준/규칙 / e03-01 언어/문자 언어/문자

한국어 문법 [ 韓國語文法 ]

R1:개념적

hasIssue (이슈/주제)

 

c01-02 기질/품질/형질/성향 기질/품질/형질/성향

타동성 [ 他動性 ]

isSubjectIn (주제분야의 대상)

 

e03-01 언어/문자 언어/문자

문법 용어 () [ 文法用語 ]

RT (관련어)

 

e03-01 언어/문자 언어/문자

문법 구조 () [ 文法構造 ]

RT (관련어)

 

a04-07 건축물(시설물) 건축물(시설물)

형태 문법 변환기

RT (관련어)

 

e02-03 기준/규칙 기준/규칙
e02-03 기준/규칙 / e03-01 언어/문자 언어/문자

어법 [ 語法 ]

RT (관련어)

 

e03-01 언어/문자 언어/문자

전치사 () [ 前置詞 ]

RT (관련어)

 

e02-01 모델/모형 모델/모형

문법 교육과정 () [ 文法敎育科程 ]

RT (관련어)

 

b01-02 교육활동 교육활동

문법 교육 () [ 文法敎育 ]

RT (관련어)

 

 

문법 체계 [ 文法體系 ]

RT (관련어)

 

b02-04 변천/과정 변천/과정
b02-04 변천/과정 / d01-03 분과학문 분과학문

문법사 [ 文法史 ]

RT (관련어)

유사동의어

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

언어 형식 [ 言語形式 ]

R2:기능적

applies (적용 방법/이론)

 

e03-01 언어/문자 언어/문자

문법 요소 () [ 文法要素 ]

isAppliedTo (적용 대상)

 

E01 유형/양식/장르 유형/양식/장르

단수 [ 單數 ]

‘사실과 의견 구별하기’의 국어과 전문성 탐색

Searching for the Language-Specific Contents in Korean Education: ‘The Distinction between Fact and Statements’

국어교육학연구 | 37 | 2010 | 한국어와문학

‘사실과 의견 구별하기’의 국어과 전문성 탐색

Searching for the Language-Specific Contents in Korean Education: ‘The Distinction between Fact and Statements’

국어교육학연구 | | 37 | 2010 | 한국어와문학

‘사실과 의견 구별하기’의 국어과 전문성 탐색

Searching for the Language-Specific Contents in Korean Education: ‘The Distinction between Fact and Statements’

국어교육학연구 | 37 | 2010 | 한국어와문학

‘사실과 의견 구별하기’의 국어과 전문성 탐색

Searching for the Language-Specific Contents in Korean Education: ‘The Distinction between Fact and Statements’

국어교육학연구 | | 37 | 2010 | 한국어와문학

스와힐리어 동사 확장에 나타난 문법 불균형과 도상성의 의의

Grammatical Asymmetry and Iconicity in the Structure of Kiswahili Verbal Extension System

Asian Journal of African Studies | 31 | 1 | 2012 | 기타아프리카

작문의 언어학 (1) - ‘언어적 지식’에 근거한 첨삭 지도 방법론-

The Linguistics of Writing

작문연구 | 10 | 2010 | 한국어와문학

작문의 언어학 (1) - ‘언어적 지식’에 근거한 첨삭 지도 방법론-

The Linguistics of Writing

작문연구 | | 10 | 2010 | 한국어와문학

고석규 비평의 수사학적 연구 - 문체론(stylistics)을 중심으로

The Rhetorical Study of Ko, Seok-Gyu's Criticism - Laying Stress on Stylistics

수사학 | 16 | 2012 | 기타인문학

작문의 언어학 (1) - ‘언어적 지식’에 근거한 첨삭 지도 방법론-

The Linguistics of Writing

작문연구 | 10 | 2010 | 한국어와문학

작문의 언어학 (1) - ‘언어적 지식’에 근거한 첨삭 지도 방법론-

The Linguistics of Writing

작문연구 | | 10 | 2010 | 한국어와문학

언어의 위계와 어법의 균열 -해방기~1960년대, 한국의 언어적 혼종상태와 문학자의 자의식

Hierarchy of Languages and Rupture of Grammar

현대문학의 연구 | 46 | 2012 | 한국어와문학

고석규 비평의 수사학적 연구 - 문체론(stylistics)을 중심으로

The Rhetorical Study of Ko, Seok-Gyu's Criticism - Laying Stress on Stylistics

수사학 | 16 | 2012 | 기타인문학

한국어교원 양성과정생의 국어사용과 인식

The Use and Cognition of Korean of the Students in the Korean Teacher Education Program

한국언어문학 | 72 | 2010 | 한국어와문학

한국어교원 양성과정생의 국어사용과 인식

The Use and Cognition of Korean of the Students in the Korean Teacher Education Program

한국언어문학 | | 72 | 2010 | 한국어와문학

Пароним као логичко-граматички термин

Пароним как граматическо-логический термин

슬라브어 연구 | 15 | 1 | 2010 | 러시아어와문학

Пароним као логичко-граматички термин

Пароним как граматическо-логический термин

슬라브어 연구 | 15 | 1 | 2010 | 러시아어와문학

‘독서와 문법’ 교과서 단원 구성 방향

Direction of unite Construction of ‘Reading and Grammar’ textbook

한어문교육 | 23 | 2010 | 국어교육

‘독서와 문법’ 교과서 단원 구성 방향

Direction of unite Construction of ‘Reading and Grammar’ textbook

한어문교육 | 23 | | 2010 | 국어교육

‘그런데’의 담화 기능 연구

A Study on the Discourse Functions of '그런데'

인문과학연구 | 34 | 2012 | 기타인문학

‘국어 규범’과 ‘글쓰기’

Korean Language standard rules and writing

작문연구 | 14 | 2012 | 한국어와문학

한국어교원 양성과정생의 국어사용과 인식

The Use and Cognition of Korean of the Students in the Korean Teacher Education Program

한국언어문학 | 72 | 2010 | 한국어와문학

한국어교원 양성과정생의 국어사용과 인식

The Use and Cognition of Korean of the Students in the Korean Teacher Education Program

한국언어문학 | | 72 | 2010 | 한국어와문학

‘독서와 문법’ 교과서 단원 구성 방향

Direction of unite Construction of ‘Reading and Grammar’ textbook

한어문교육 | 23 | 2010 | 국어교육

‘독서와 문법’ 교과서 단원 구성 방향

Direction of unite Construction of ‘Reading and Grammar’ textbook

한어문교육 | 23 | | 2010 | 국어교육

Пароним као логичко-граматички термин

Пароним как граматическо-логический термин

슬라브어 연구 | 15 | 1 | 2010 | 러시아어와문학

Пароним као логичко-граматички термин

Пароним как граматическо-логический термин

슬라브어 연구 | 15 | 1 | 2010 | 러시아어와문학

박목월 시에 나타난 경상도 방언의 효과

A Study on the effect of Gyeongsang Provinces dialect in Park, Mok-Yeoul' poems

한국문예비평연구 | 38 | 2012 | 한국어와문학

대중가요의 외래어 사용양상과 국어교육적 개선방안

A study on the Aspect of loanword and improvement of korean education in popular song

인문학연구 | 38 | 4 | 2011 | 기타인문학

문체론 연구에서 보이는 남북한 차이

文体研究方面的 南北韩 差异

Journal of korean Culture | 19 | 2012 | 현대시(국문학)

대중가요의 외래어 사용양상과 국어교육적 개선방안

A study on the Aspect of loanword and improvement of korean education in popular song

인문학연구 | 38 | 4 | 2011 | 기타인문학

문법과 문학의 통합과 텍스트 활용 양상

The Integration of Literature and Grammar domain in Middle School Textbooks

우리말교육현장연구 | 5 | 1 | 2011 | 국어교육

독일어권 한국어 학습자를 위한 문법교육- 한국어의 주격조사 ‘-이/가’와 보조사 ‘-은/는’의 독일어 대응을 중심으로

Grammatikunterricht für Koreanisch-Lernende in deutschsprachigen Ländern - Die koreanischen Partikel ‘-이/가’, ‘-은/는’ und ihre Entsprechungen im Deutschen

독일어문학 | 18 | 2 | 2010 | 독일어와문학

독일어권 한국어 학습자를 위한 문법교육- 한국어의 주격조사 ‘-이/가’와 보조사 ‘-은/는’의 독일어 대응을 중심으로

Grammatikunterricht für Koreanisch-Lernende in deutschsprachigen Ländern - Die koreanischen Partikel ‘-이/가’, ‘-은/는’ und ihre Entsprechungen im Deutschen

독일어문학 | 18 | 2 | 2010 | 독일어와문학

문법과 문학의 통합과 텍스트 활용 양상

The Integration of Literature and Grammar domain in Middle School Textbooks

우리말교육현장연구 | 5 | 1 | 2011 | 국어교육

글쓰기의 국어학적 분석

The linguistic analysis of college writing

반교어문연구 | 28 | 2010 | 한국어와문학

글쓰기의 국어학적 분석

The linguistic analysis of college writing

반교어문연구 | | 28 | 2010 | 한국어와문학

《古代汉语》文选注释不能忽视修辞法阐释

Rhetoric Explanations Could not be Neglected on the Literary Selections Annotation in “Ancient Chinese”

한중언어문화연구 | 24 | 2010 | 중국어와문학

《古代汉语》文选注释不能忽视修辞法阐释

Rhetoric Explanations Could not be Neglected on the Literary Selections Annotation in “Ancient Chinese”

한중언어문화연구 | | 24 | 2010 | 중국어와문학

문법교육 내용의 표상체로서의 담화 - 문법교육 내용화 방안의 변화 모색을 위한 시론

The Status of Discourse as Representamen of Educational contents

문법 교육 | 16 | 2012 | 국어교육

한국어능력시험(TOPIK) 고급형 문제지의 오류 분석

Error Analysis of the Test Paper for the Advanced Level in the Test of Proficiency in Korean.

언어과학연구 | 59 | 2011 | 언어학

중세 유럽의 문자개념과 문자관 - 세비야의 이시도루스의 『어원』을 중심으로 -

Concepts and Ideas on litterae in the Etymologies of Isidore of Seville

서양중세사연구 | 30 | 2012 | 역사학

강원 방언과 강원 문학 —문학 작품 속의 강원 방언의 특징—

Regional dialects and literature in Kangwon-do

영주어문 | 21 | 2011 | 기타국문학

『通信敎授日語講義錄』考察

A Study on the Learning Magazine "Correspondence Lecture Note for Japanese Study"

외국학연구 | 14 | 2 | 2010 | 기타인문학

『通信敎授日語講義錄』考察

A Study on the Learning Magazine "Correspondence Lecture Note for Japanese Study"

외국학연구 | 14 | 2 | 2010 | 기타인문학

아랍어의 Iltifāt 연구 -꾸란 텍스트의 격과 시상을 중심으로-

A Study on Iltifāt in the Arabic Language -Case and Tense-

중동문제연구 | 9 | 1 | 2010 | 지역학

아랍어의 Iltifāt 연구 -꾸란 텍스트의 격과 시상을 중심으로-

A Study on Iltifāt in the Arabic Language -Case and Tense-

중동문제연구 | 9 | 1 | 2010 | 지역학

강원 방언과 강원 문학 —문학 작품 속의 강원 방언의 특징—

Regional dialects and literature in Kangwon-do

영주어문 | 21 | 2011 | 기타국문학

한국어능력시험(TOPIK) 고급형 문제지의 오류 분석

Error Analysis of the Test Paper for the Advanced Level in the Test of Proficiency in Korean.

언어과학연구 | 59 | 2011 | 언어학

중세 유럽의 문자개념과 문자관 - 세비야의 이시도루스의 『어원』을 중심으로 -

Concepts and Ideas on litterae in the Etymologies of Isidore of Seville

서양중세사연구 | 30 | 2012 | 역사학

문법교육 내용의 표상체로서의 담화 - 문법교육 내용화 방안의 변화 모색을 위한 시론

The Status of Discourse as Representamen of Educational contents

문법 교육 | 16 | 2012 | 국어교육

‘국어 규범’과 ‘글쓰기’

Korean Language standard rules and writing

작문연구 | 14 | 2012 | 한국어와문학

STAD 협동학습을 통한 토익 독해 수업의 효과

The effects of TOEIC reading comprehension classes using STAD cooperative learning

현대영어교육 | 13 | 3 | 2012 | 영어교육

아랍어의 Iltifāt 연구 -꾸란 텍스트의 격과 시상을 중심으로-

A Study on Iltifāt in the Arabic Language -Case and Tense-

중동문제연구 | 9 | 1 | 2010 | 지역학

아랍어의 Iltifāt 연구 -꾸란 텍스트의 격과 시상을 중심으로-

A Study on Iltifāt in the Arabic Language -Case and Tense-

중동문제연구 | 9 | 1 | 2010 | 지역학

『通信敎授日語講義錄』考察

A Study on the Learning Magazine "Correspondence Lecture Note for Japanese Study"

외국학연구 | 14 | 2 | 2010 | 기타인문학

『通信敎授日語講義錄』考察

A Study on the Learning Magazine "Correspondence Lecture Note for Japanese Study"

외국학연구 | 14 | 2 | 2010 | 기타인문학

STAD 협동학습을 통한 토익 독해 수업의 효과

The effects of TOEIC reading comprehension classes using STAD cooperative learning

현대영어교육 | 13 | 3 | 2012 | 영어교육

장르 기반 텍스트, 문법 통합 모형에 대한 연구 -취업 목적 자기소개서를 대상으로-

A Study of an Integrated Model of Text and Grammar Based on the Genus - on the self-introduction for employment -

우리어문연구 | 41 | 2011 | 한국어와문학

“영문독해” 어떻게 가르칠 것인가?

How to teach “English Reading?”

언어학 연구 | 20 | 2011 | 기타언어학

이야기를 활용한 품사 단원 내용 구성에 대한 고찰

A Study of the Construction of the Contents of the Parts-of-Speech Unit Utilizing Stories

국어교육 | 133 | 2010 | 한국어와문학

이야기를 활용한 품사 단원 내용 구성에 대한 고찰

A Study of the Construction of the Contents of the Parts-of-Speech Unit Utilizing Stories

국어교육 | | 133 | 2010 | 한국어와문학

문법으로 텍스트 읽기의 가능성 탐색 - 신문 텍스트에 쓰인 ‘-도록 하-’와 ‘-게 하-’를 중심으로

A Study on Comprehension of texts by Grammar knowledge - Focusing on form ‘-dorok ha-’ and ‘-ge ha-’ in newspaper texts

국어교육연구 | 25 | 2010 | 국어교육

문법으로 텍스트 읽기의 가능성 탐색 - 신문 텍스트에 쓰인 ‘-도록 하-’와 ‘-게 하-’를 중심으로

A Study on Comprehension of texts by Grammar knowledge - Focusing on form ‘-dorok ha-’ and ‘-ge ha-’ in newspaper texts

국어교육연구 | | 25 | 2010 | 국어교육

Advice Giving in College EFL Writing Tutorials

담화와 인지 | 18 | 3 | 2011 | 언어학

토익 독해 수업에서 문법 강조와 어휘 강조의 효과

The Effects of Grammar-Focused and Vocabulary-Focused Teaching in TOEIC Reading Classes

현대영어영문학 | 55 | 2 | 2011 | 영어와문학

언어화 과정에서 본 문법의 기능에 대하여

국어문학 | 53 | 53 | 2012 | 한국어와문학

한국어교육에서의 담화 기반 문법 연구 - 부정 표현의 맥락 문법을 활용하여

A study on grammar in the context-based negative expressions.

Foreign Languages Education | 19 | 3 | 2012 | 언어학

글쓰기의 국어학적 분석

The linguistic analysis of college writing

반교어문연구 | 28 | 2010 | 한국어와문학

글쓰기의 국어학적 분석

The linguistic analysis of college writing

반교어문연구 | | 28 | 2010 | 한국어와문학

“영문독해” 어떻게 가르칠 것인가?

How to teach “English Reading?”

언어학 연구 | 20 | 2011 | 기타언어학

이야기를 활용한 품사 단원 내용 구성에 대한 고찰

A Study of the Construction of the Contents of the Parts-of-Speech Unit Utilizing Stories

국어교육 | 133 | 2010 | 한국어와문학

이야기를 활용한 품사 단원 내용 구성에 대한 고찰

A Study of the Construction of the Contents of the Parts-of-Speech Unit Utilizing Stories

국어교육 | | 133 | 2010 | 한국어와문학

Zmiany w opisach fleksyjnych w gramatykach języka polskiego z lat 1817−1939

Changes in the description of the inflection in Polish grammar from 1817−1939

슬라브어 연구 | 16 | 2 | 2011 | 러시아어와문학

아랍국가의 한국어 교육현황 -이집트, 요르단, 모르코를 중심으로-

Current Situation Of Korean Language Education in Arab Countries -Focused on Egypt, Jordan and Morocco-

중동문제연구 | 9 | 1 | 2010 | 지역학

아랍국가의 한국어 교육현황 -이집트, 요르단, 모르코를 중심으로-

Current Situation Of Korean Language Education in Arab Countries -Focused on Egypt, Jordan and Morocco-

중동문제연구 | 9 | 1 | 2010 | 지역학

구어 한국어를 위한 문법 모형

Modeling for a Spoken Korean Grammar.

한국어학 | 46 | 2010 | 한국어와문학

구어 한국어를 위한 문법 모형

Modeling for a Spoken Korean Grammar.

한국어학 | 46 | | 2010 | 한국어와문학

문법교육의 소통적 관점에 관한 고찰 - 텍스트 중심성 원리의 해석을 중심으로

A Consideration of Communicative Perspectives in Grammar Education - Focused on Text-Based Principle in Grammar Education

새국어교육 | 92 | 2012 | 국어교육

장르 기반 텍스트, 문법 통합 모형에 대한 연구 -취업 목적 자기소개서를 대상으로-

A Study of an Integrated Model of Text and Grammar Based on the Genus - on the self-introduction for employment -

우리어문연구 | 41 | 2011 | 한국어와문학

Zmiany w opisach fleksyjnych w gramatykach języka polskiego z lat 1817−1939

Changes in the description of the inflection in Polish grammar from 1817−1939

슬라브어 연구 | 16 | 2 | 2011 | 러시아어와문학

고등학교 학습자의 영어능숙도 및 인지양식에 따른 코퍼스 활용 영어 문법 수업의 효과

The Effects of Corpus-based Grammar Teaching According to the High School Students’ English Proficiency Levels and Cognitive Styles

영어영문학연구 | 53 | 1 | 2011 | 영어와문학

신문 보도 기사의 객관성과 관련된 문법 요소들의 기능 연구

Untersuchung der funktionaler Grammatik in Bezug auf das objektive Ausdrucksmittel von Zeitungsartikel

독어교육 | 53 | 53 | 2012 | 독일어와문학

고등학교 학습자의 영어능숙도 및 인지양식에 따른 코퍼스 활용 영어 문법 수업의 효과

The Effects of Corpus-based Grammar Teaching According to the High School Students’ English Proficiency Levels and Cognitive Styles

영어영문학연구 | 53 | 1 | 2011 | 영어와문학

문법교육의 소통적 관점에 관한 고찰 - 텍스트 중심성 원리의 해석을 중심으로

A Consideration of Communicative Perspectives in Grammar Education - Focused on Text-Based Principle in Grammar Education

새국어교육 | 92 | 2012 | 국어교육

한국어교육에서의 담화 기반 문법 연구 - 부정 표현의 맥락 문법을 활용하여

A study on grammar in the context-based negative expressions.

Foreign Languages Education | 19 | 3 | 2012 | 언어학

문법으로 텍스트 읽기의 가능성 탐색 - 신문 텍스트에 쓰인 ‘-도록 하-’와 ‘-게 하-’를 중심으로

A Study on Comprehension of texts by Grammar knowledge - Focusing on form ‘-dorok ha-’ and ‘-ge ha-’ in newspaper texts

국어교육연구 | 25 | 2010 | 국어교육

문법으로 텍스트 읽기의 가능성 탐색 - 신문 텍스트에 쓰인 ‘-도록 하-’와 ‘-게 하-’를 중심으로

A Study on Comprehension of texts by Grammar knowledge - Focusing on form ‘-dorok ha-’ and ‘-ge ha-’ in newspaper texts

국어교육연구 | | 25 | 2010 | 국어교육

장르 기반 텍스트, 문법 통합 모형에 대한 연구 -취업 목적 자기소개서를 대상으로-

A Study of an Integrated Model of Text and Grammar Based on the Genus - on the self-introduction for employment -

우리어문연구 | 41 | 2011 | 한국어와문학

구어 한국어를 위한 문법 모형

Modeling for a Spoken Korean Grammar.

한국어학 | 46 | 2010 | 한국어와문학

구어 한국어를 위한 문법 모형

Modeling for a Spoken Korean Grammar.

한국어학 | 46 | | 2010 | 한국어와문학

탐구학습을 통한 담화문법 지도 방법

On a Method for Teaching Discourse-Grammar through inquiry study

문법 교육 | 16 | 2012 | 국어교육

아랍어 문법 교재 연구 -교재 개발 예시-

A Study of Arabic Grammar Text

한국이슬람학회논총 | 21 | 1 | 2011 | 종교학

고대국어 문법 연구의 회고

A Survey of the Studies on Ancient Korean Grammar

한국어학 | 55 | 2012 | 한국어와문학

아랍국가의 한국어 교육현황 -이집트, 요르단, 모르코를 중심으로-

Current Situation Of Korean Language Education in Arab Countries -Focused on Egypt, Jordan and Morocco-

중동문제연구 | 9 | 1 | 2010 | 지역학

아랍국가의 한국어 교육현황 -이집트, 요르단, 모르코를 중심으로-

Current Situation Of Korean Language Education in Arab Countries -Focused on Egypt, Jordan and Morocco-

중동문제연구 | 9 | 1 | 2010 | 지역학

화법과 문법의 통합 교육 내용 구성

Structuring Integrated Education for Speech Communication and Grammar

문법 교육 | 12 | 2010 | 국어교육

화법과 문법의 통합 교육 내용 구성

Structuring Integrated Education for Speech Communication and Grammar

문법 교육 | 12 | | 2010 | 국어교육

탐구학습을 통한 담화문법 지도 방법

On a Method for Teaching Discourse-Grammar through inquiry study

문법 교육 | 16 | 2012 | 국어교육

고대국어 문법 연구의 회고

A Survey of the Studies on Ancient Korean Grammar

한국어학 | 55 | 2012 | 한국어와문학

아랍어 문법 교재 연구 -교재 개발 예시-

A Study of Arabic Grammar Text

한국이슬람학회논총 | 21 | 1 | 2011 | 종교학

现代汉语词类活用的调查分析及汉语的规范

Investigation and Analysis of Word­class Shift in Modern Chinese and Standardization of Chinese Language

중국어문논역총간 | 31 | 2012 | 중국어와문학

自立して用いられる日本語の助動詞に関する分析

An Independent Using of Japanese Auxiliary Verb

유라시아연구 | 8 | 2 | 2011 | 기타사회과학

화법과 문법의 통합 교육 내용 구성

Structuring Integrated Education for Speech Communication and Grammar

문법 교육 | 12 | 2010 | 국어교육

화법과 문법의 통합 교육 내용 구성

Structuring Integrated Education for Speech Communication and Grammar

문법 교육 | 12 | | 2010 | 국어교육

A Theoretical Consideration on the InterdependentNature of Grammar and Vocabulary

Foreign Languages Education | 19 | 1 | 2012 | 언어학

프랑스어 문법의 역사 : 지식의 대중화의 역사

Histoire de la grammaire du français : histoire de la vulgarisation du savoir

불어불문학연구 | 88 | 2011 | 프랑스어와문학

Comparative Effectiveness of Workbook and Computer-Based Exercises for Perfect Aspect and Writing Practice

멀티미디어 언어교육 | 13 | 3 | 2010 | 영어와문학

Comparative Effectiveness of Workbook and Computer-Based Exercises for Perfect Aspect and Writing Practice

멀티미디어 언어교육 | 13 | 3 | 2010 | 영어와문학

소통의 도구로서의 문법

The Grammar for the Tool of Communications

어문논집 | 65 | 2012 | 한국어와문학

효율적인 문법 교육을 위한 항목 배열 연구

A study on the arrangement of grammar items for efficient Korean grammar education

동남어문논집 | 1 | 32 | 2011 | 기타국어학

원리 중심의 문법 교육에 대한 연구

A study on grammar education centering around ‘principle’

국어교육연구 | 27 | 2011 | 국어교육

원리 중심의 문법 교육에 대한 연구

A study on grammar education centering around ‘principle’

국어교육연구 | 27 | 2011 | 국어교육

영문법 교재에 나타난 편견에 대한 연구

On the Biases in an English Grammar Book.

사회언어학 | 19 | 2 | 2011 | 언어학

A Theoretical Consideration on the InterdependentNature of Grammar and Vocabulary

Foreign Languages Education | 19 | 1 | 2012 | 언어학

文言文의 作文上에 나타난 用字와 構文의 融通性 考察

A study on the adaptability of using words and making sentences in writing classical Chinese

중국인문과학 | 48 | 2011 | 중국어와문학

효율적인 문법 교육을 위한 항목 배열 연구

A study on the arrangement of grammar items for efficient Korean grammar education

동남어문논집 | 1 | 32 | 2011 | 기타국어학

소통의 도구로서의 문법

The Grammar for the Tool of Communications

어문논집 | 65 | 2012 | 한국어와문학

문법의 비자의성

Non-arbitrariness of Grammar

현대영어영문학 | 54 | 1 | 2010 | 영어와문학

문법의 비자의성

Non-arbitrariness of Grammar

현대영어영문학 | 54 | 1 | 2010 | 영어와문학