외래관광객의 관광불편신고 내용분석
Content Analysis of Foreign Tourists' Complaints Report
관광연구 |
24 |
6 |
2010 |
관광학일반
외래관광객의 관광불편신고 내용분석
Content Analysis of Foreign Tourists' Complaints Report
관광연구 |
24 |
6 |
2010 |
관광학일반
소셜커머스 서비스 실패에 따른 소비자의 신뢰도 변화 - 서비스 실패의 주체와 실패의 심각성 및 브랜드 에쿼티의 상호작용을 중심으로 -
The Change in Trust toward Social Commerce Companies after Failure of Social Commerce Services: Focusing on Severity and Main Source of Service Failure, and Brand Equity of Social Commerce Companies
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
4 |
2011 |
심리과학
호텔컨벤션 서비스 회복노력이 고객행동의도에 미치는 영향 연구
The Effects of Service Recovery to the Customer's Behavior Intentions on Hotel Convention Service
MICE관광연구 |
12 |
1 |
2012 |
컨벤션/이벤트산업
스포츠센터의 서비스실패 회복에 대한 공정성지각과 고객충성도의 관계
Relationship between Recovery of Service Failure in Sports Center and Customer Loyalty
한국스포츠산업경영학회지 |
16 |
4 |
2011 |
체육
호텔종사원의 서비스회복 공정성이 재구매 의도에 미치는 영향
The Effect of Hotel Employee's Service Recovery Justice on Repurchase Intention
관광연구 |
26 |
1 |
2011 |
관광학일반
IT서비스 실패에 대한 사용자의 귀인과 태도
User's Attribution and Attitude of the IT-Service Failures
지역과 세계 |
34 |
1 |
2010 |
기타사회과학
IT서비스 실패에 대한 사용자의 귀인과 태도
User's Attribution and Attitude of the IT-Service Failures
지역과 세계 |
34 |
1 |
2010 |
기타사회과학
호텔 식음료 서비스의 실패가 서비스회복에 미치는 영향: 공정성 지각과 감정반응의 매개효과를 중심으로
Impacts of the Failure of Hotel F&B Service on Service Recovery: Focussing on the Mediation Effect of Perceived Fairness and Emotional Reaction
호텔경영학연구 |
20 |
1 |
2011 |
관광학
호텔서비스 접점에서의 서비스실패, 서비스회복 공정성, 고객만족과 고객충성도의 영향 관계 연구
A Study on The Effects of The Service Failure, Service Recovery Fairness, Customer Satisfaction and Customer Loyalty in The Hotel Service Encounter
관광레저연구 |
22 |
2 |
2010 |
관광학
호텔서비스 접점에서의 서비스실패, 서비스회복 공정성, 고객만족과 고객충성도의 영향 관계 연구
A Study on The Effects of The Service Failure, Service Recovery Fairness, Customer Satisfaction and Customer Loyalty in The Hotel Service Encounter
관광레저연구 |
22 |
2 |
2010 |
관광학
서비스실패와 회복 노력이 소비자 신뢰에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effects of the Customer's Trust after Service Failure and Recovery Efforts
로고스경영연구 |
8 |
1 |
2010 |
기타경영학
서비스실패와 회복 노력이 소비자 신뢰에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effects of the Customer's Trust after Service Failure and Recovery Efforts
로고스경영연구 |
8 |
1 |
2010 |
기타경영학
서비스산업에서 불만처리에 대한 고객반응이 공정성지각과 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 항공사를 중심으로 -
A Study on The Effects of Customer Responses to Airline Complaint Handling on Perceived Justice and Behavioral Intention
고객만족경영연구 |
12 |
1 |
2010 |
경영학
서비스산업에서 불만처리에 대한 고객반응이 공정성지각과 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 항공사를 중심으로 -
A Study on The Effects of Customer Responses to Airline Complaint Handling on Perceived Justice and Behavioral Intention
고객만족경영연구 |
12 |
1 |
2010 |
경영학
고객은 진실로 서비스실패기업을 용서하였는가?: 기업회복노력의 진정성과 고객의 용서과정
Did Customer Truly Forgive Service Failure Company?: Authenticity of Company Recovery Efforts and the Forgiveness Process of Customer
경영학연구 |
39 |
3 |
2010 |
경영학
서비스 실패 및 고객불만이 기업의 재무성과에 미치는 영향에 관한 실증적 연구
The Impact of Service Failures and Customer Complaints on Financial Performance of the Firm
한국생산관리학회지 |
22 |
1 |
2011 |
경영학
한국과 중국외식업체의 서비스 실패와 회복 방안 비교
A comparison of service failures and service recovery in restaurants of Korea and China
고객만족경영연구 |
13 |
2 |
2011 |
경영학
서비스실패의 심각성과 복구만족이 고객-기업 관계회복에 미치는 영향: 실패이전과 복구이후 고객애정, 고객신뢰, 충성의도의 이월효과 및 역학관계 비교를 중심으로
The Roles of Service Failure and Recovery Satisfaction in Customer-Firm Relationship Restoration: Focusing on Carry-over effect and Dynamics among Customer Affection, Customer Trust and Loyalty Intention Before and After the Events
유통연구 |
17 |
1 |
2012 |
경영학
서비스 실패요인에 따른 소비자의 감정반응과보복행위에 관한 탐색적 연구 : 고객관계품질 수준의 차이를 중심으로*
The Effect of Service Failure on Emotional Response and Retaliatory Behavior:Based on the Customer Relationship Quality
마케팅관리연구 |
17 |
2 |
2012 |
경영학
레스토랑의 서비스실패에 대한 관계품질의 효과
The Effects of Relationship Quality on Service Failure in Restaurants
호텔경영학연구 |
21 |
1 |
2012 |
관광학
호텔불만고객에 대한 보상이 고객만족과 신뢰, 그리고 재방문의사에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Reward Programs for Unsatisfied Hotel Guests and Its Impact on Service Satisfaction, Trust, and Revisiting Intentions
호텔경영학연구 |
20 |
2 |
2011 |
관광학
레스토랑의 서비스단계별 실패와 고객불평행동의도와의 관계에서 고객참여행동과 이용횟수 조절효과에 관한 연구
A Study about Moderating Effect of Customer's Participating Behavior and Purchase Frequency in the Relationship between Restaurant Service Delivery Process Failure and Customer Complain Behavior Intention
호텔경영학연구 |
21 |
4 |
2012 |
관광학
서비스실패 원인 및 서비스회복 대응방법 간의 부합여부가 고객만족도에 미치는 영향력에 관한 연구 : 지각된 공정성의 조절효과 중심으로
The Impact of the Congruency between Service Failure's Reasons and Service Recovery's Serving Methods on Customer Satisfaction : The Moderating Effect of Perceived Justice
대한경영학회지 |
25 |
6 |
2012 |
경영학
서비스 실패와 회복만족이 관계결속, 구전의도, 전환의도에 미치는 영향: 국내 대형 마트를 중심으로
The Impact of Service Failures and Recovery Satisfaction on Relationship Commitment, Word-of-Mouth Intention, and Switching Intention in Domestic Hypermarkets
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
20 |
2 |
2012 |
사회과학